Er du tage sig af Business?

Alt for ofte, nÃ¥r vi siger, vi er “at tage sig af business”, tænker vi pÃ¥ papirarbejdet, regnskab, lagerbeholdning, osv… de trivielle ting, der er vigtige at fÃ¥ gjort for at vores forretning til at køre gnidningsløst og effektivt. Mens de nødvendige er de ikke den vigtigste.
Vi skal ændre vores tanker om, hvad “at tage sig af business” betyder. Vi nødt til at gøre salget for at have en indbringende forretning, og vi kender uden vores kunder eller konsulenter, behøver vi ikke en forretning. De er vores livsnerve, de er, hvad holder os fremad og opfylde deres behov bør være vores primære mission.
Uden konsulenter eller kunder er der ingen salg. Uden salg er der ingen indtægter… uden indtægter, der er ingen business og vi kan ogsÃ¥ gÃ¥ tilbage og fÃ¥ et job Det er afgørende, at vi tager os af vores kunder og konsulenter. CRM (customer relationship management) er et modeord i “big business”. Mange store selskaber har implementeret systemer og teknologi til angiveligt oprette kundepleje. Nogle har været vellykkede, mange har ikke.
De fleste af disse systemer blot give en illusion af kundepleje, men har svigtet i faktisk leverer det.
Hvor mange gange har du været igennem “round robin” “Tryk pÃ¥ 1 for det” og “Tryk pÃ¥ 2 for at”, kun at tilbringe en time eller mere og faktisk aldrig tale med en levende person eller fÃ¥ problemet løst? Du hænge i telefonen i frustration og sværger aldrig at bruge penge med XYZ Company igen. Denne tilgang til kundepleje fortsætter med at forbløffe mig om, hvorfor store virksomheder mener, at dette er effektiv. Hvordan kan de mÃ¥ske tænke at kunderelationer kan skabt og næret af en optagelse?
Er dem, der træffer disse beslutninger, der langt op af “corporate stigen” de kan ikke se slet ikke dette er kundepleje og at have den modsatte effekt?
Hver og en af vores kunder og rÃ¥dgivere bør gøres til at føle, at de er vores allervigtigste. Hvis vi ikke tager sig af dem, vil en person eller en anden virksomhed. SmÃ¥ og hjem virksomheder har en utrolig mulighed for at tage tilbage kundepleje og relationer den mÃ¥de det er meningen for at være. Vi er i en utrolig holdning at “tage sig af business”.
Teknologi er vidunderlig. Uden teknologi, der ville være ingen internet og mange af os ville ikke være i erhvervslivet. Men der er ingen teknologi på denne jord, der kan erstatte menneskelige forbindelser. Teknologi vil aldrig erstatte vores kunder, vel vidende at der er nogen, der virkelig bekymrer sig om deres behov.
SÃ¥, hvad med dig? Tager du pleje af business?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.